zaterdag 12 maart 2016

Week 28 - "Als ik later groot ben..."








Week 28: 7 - 11 maart 2016

"Als ik later groot ben..." Beroepen.



In verschillende hoekjes werd dit thema uitgewerkt.
We waren bakker in de knutselhoek en maakten brooddeeg.
Heerlijke broodjes, pistolets, croissants, koekjes, pannenkoeken werden er gemaakt:










In de zandbak konden we een muur metsen.















In de letter- en schrijfhoek speelden we politieagent:
Wanneer er iemand opgenomen wordt, nemen ze de vingerafdrukken.
Welke vinger stempel ik waar?

In de tekenhoek stempelen we enkele woorden: "de beroepen".

In de denkhoek spelen we mini loco:


In de bouwhoek worden we architect en denken we na over projecten.
Daarna werken we ze uit. (de beertjes werden nog eens herhaald: zie vorige week)
"We maken een brug waar de auto's op en onder kunnen rijden"
"We maken een stoel voor beertje Bruin"
...



JOEPIE, GELUKT!

De winkel wordt onze bakkerij.
Nog een kastje in elkaar zetten, zodat we de broodjes kunnen uitstallen.
Techniekkoffer: BOUWEN.






Er waren ook veel timmermannen en -vrouwen aan het werk:


Een tafel

Een molen




Klassikale activiteiten:
- Lied: "De woordenhapper". Hij eet alle woorden op en bijt ze in stukjes. Wie raadt welk beroep het is? Bv: Tim - mer - man. We klappen ook eens onze eigen naam in woordstukjes. Hoeveel keer moet je klappen?
- Uitbeelden beroepen: "Wie ben ik?"
- Verhaal: "Als ik later groot ben..." (uit het boek: "Als ik later groot ben, dan steek ik mama en papa in bed, vertel ze een verhaaltje, doe het licht aan en ga alleen naar beneden") Wat vinden ze dit reuze grappig. :-) 
- Versje: "Wat zal ik later worden?"


- Gespreksronde "Wat wil ik later worden?"
























(3 kindjes afwezig)






We gaan woensdag 16 maart zwemmen.
Meebrengen: zwemkledij - ondergoed - badhanddoek.

Graag op tijd op school.
We vertrekken STIPT om 8.30u.










Graag de brief oudercontact invullen en terugbezorgen in de klas.
Zo kan ik voor iedereen een geschikt uur zoeken.







Graag een schoendoos meebrengen naar school.
Daar maken we een leuk paasmandje mee.



PRETTIG WEEKEND!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten