zondag 9 juni 2019

Thema een krant voor papa

Thema een krant voor papa
De voorbije weken bereidden we ons voor op een hele speciale dag!
VADERDAG!
Ondertussen leerden we alles over de krant en over de drukker.

We gingen aan de slag als journalist en maakten onze eigen krant. 
Kijk gerust even mee!


lettermatrix






Experimenteren met kranten in de kring

probleemoplossend denken: Hoe zorg ik dat mijn krant in mijn koffer past?
plooien, rollen, knippen, verfrommelen











Hoeveel kinderen kunnen er op één krant staan? 
gokken en tellen



dicht kruipen hoor




Wiskunde: seriëren: 
van groot naar klein, van dik naar dun,...

Op de nieuwsredactie
ter plaatse kijken wat voor nieuws er is en foto's nemen
 Interview afnemen
 En een artikel schrijven




Muzische: beweging: 
Hoe valt mijn krant naar beneden?
Dat wil ik ook wel eens proberen!




Probleemoplossend denken + taal : Bij de drukker
Hoe maak ik een goede woordstempel om een krant mee te drukken?

Eerst een goed woord zoeken!

 Ik maak er een stempel van...

Oh nee! Het woord staat omgekeerd! Wat nu?


We draaien de letters om en proberen maar ...

Oei, De letters staan gespiegeld. Hoe lossen we dit op?
 Gelukt! Joehoe!
En nu zelf aan de slag! 




 Altijd even controleren!

Ziezo, nu is onze krant af en kunnen we ze lezen!



















Alvast nog een hele fijne Vaderdag gewenst aan al die lieve, stoere papa's!

Tot volgende week, waar we zullen leren over 
SUPERLEKKERE IJSJES!

groetje juf Stephanie


Geen opmerkingen:

Een reactie posten