donderdag 24 november 2022

De vormenmannetjes

 De vormenmannetjes kwamen langs en leerden ons drie soorten vormen. 

We leerden alles over de vierhoeken (vierkant, rechthoek, ruit), de driehoeken en over de ronde vormen (ovaal en cirkel). 

Kijken jullie mee wat wij deden?


Vormen natekenen in het zand

Emmy-Lou kreeg de letterkoffer mee naar huis. Ze zocht allemaal woorden met de letter 'M'
Super goed gedaan hoor!
We tekenden ook onze familie




Het nieuwe thema: 'vormen'

Allemaal ronde dingen in de paarse tafel. 
Turnen in het rusthuis. 












Camille nam de letterkoffer mee en zocht voorwerpen met de letter 'D'. Super gewerkt!
Hallo, ik ben meneertje rond. Ik heb geen scherpe hoeken. Soms ben ik een cirkel en soms een ovaal. 



Spelen met ronde cirkels. 
Voor het eerste deden we een contractwerkje. We konden kiezen tussen een werkblaadje, vormen tekenen in het zand, het vormhinkelspel en vormen zoeken met een speciaal vergrootglas. Iedereen kiest er 2 en krijgt gedurende het hele thema de tijd om dit af te werken. 


ROnde bellen blazen tegen het krijtbord en ze omcirkelen. 





Rijmwoorden zoeken. 
Getalrij maken: Leg van 1 tot 10. Welk cijfer neem ik weg?


Wat maak ik met mijn vormen. 
Ik ben meneertje vierhoek. Ik heb vier hoeken maar zie er niet altijd hetzelfde uit hoor. Soms ben ik een vierkant, als ik plat ben,  ben ik een rechthoek en soms ben ik een ruit. 





Woorden stempelen. 


Als je een vorm plooit, krijg je nieuwe vormen. Soms spiegelen die vormen. We oefenen met spiegelen. 







Ramata was helemaal klaar met haar puzzelkaart. Je bent een echte puzzelkampioen!


Ook Marleen puzzelde erop los! Super goed gedaan Marleen. 
Vormen bouwen

Op stap naar de bib

Welke voorwerpen horen niet in de bib? Zo leerden we alle afspraken. 







Volgend thema: Sinterklaas 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten